måndag, juli 03, 2017

Justin Townes Earle på KB

För två veckor sen var det årets varmaste söndag och vi hade biljetter till Justin Townes Earle på KB. Och jag var inte ett dugg sugen. Inte sugen på att duscha och tvätta håret, inte sugen på att klä på mig och sminka mig. Inte sugen på att gå någonstans utanför trädgården. Men jag gjorde ändå allt det där såklart och jag ångrade mig inte. Han var nämligen så himla bra!

Förbandet bestod av en kille som jag inte ens brydde mig om att komma ihåg namnet på, men han höll bara på en halvtimme så det var ändå okej. Och ytterligare en halvtimme senare stod JTE på scen. Så himla bra han var! Han var dessutom på gott humör och pratade och skojade. Och sjöng lika bra som vanligt. Så verkligen värt att duscha, tvätta håret, klä på sig och sminka sig för!

Drygt en och en halv timme senare hade han spelat klart och vi gick ut i den fortfarande varma sommarkvällen. Och hade det inte varit söndag, hade vi nog satt oss i trädgården med lite vin och lyssnat på musik....

Inga kommentarer: