måndag, maj 08, 2017

Semester på Emporia (66/100)

I morse steg min man upp klockan fyra för att flyga till Stockholm. Av någon märklig anledning var jag redan vaken då. Och kunde inte somna om. Inte förrän ganska långt efter han kört somnade jag. Och sov ända till sju, men låg kvar i sängen till halv nio. Först har jag lite dåligt samvete, men sen tänkte jag "va fan, jag har semester" så jag löste korsord tills jag tänkte att det var dags att gå ut med jyckarna.

Så jag gick ut med jyckarna, duschade och gjorde mig i ordning, åt frukost och åkte till Emporia. På Emporia hade jag planerat att köpa en ny ögonskuggepalett jag inte behöver, men de hade ingen, så jag köpte ingen. Istället gick jag runt på Lindex för att hitta något somrigt att ha på mig om sommaren skulle dyka upp. Men det fanns inget. Fast det kvittar för sommaren dyker nog ändå inte upp... Och innan jag åkte hem besökte jag AppleStore för att höra vad jag ska göra med min dator som Dylle spillde latte i... De rekommenderade att boka en tid för felsökning så jag får väl göra det...

När jag kom hem slängde jag ihop en lunch och sen har jag  tillbringat ungefär resten av dagen och kvällen med att lyssna klart på en bok och spela Candy Crush. Med lite avbrott för promenader med jyckarna förstås... Vi har inte ens tittat på tv!
Dagens lunch
Men nu ska vi gå och lägga oss. Tillsammans alla tre i samma säng...

Inga kommentarer: