söndag, april 09, 2017

Helgen (40/100)

Jaha, nu är helgen slut. Jag ligger i sängen och ska försöka bli klar med fredagskrysset. I morgon är det jobb igen.

I fredags tillbringade jag större delen av dagen framför datorn, trots att jag bestämt mig för motsatsen. Främst för att jag ville bli klar med Londonblogginlägget. Som tog drygt fyra timmar... Och sen passade jag på att skriva lördagsinlägget också, så att jag åtminstone skulle få vara någorlunda datorfri på lördagen. Den del av fredagen jag inte tillbringade framför datorn, tillbringade jag med att städa och plocka undan och dammsuga. Och piffa i sovrummet som nu börjar bli riktigt respektabelt. Bara småsaker kvar att fixa.

Igår var min man hos Modern (min moder, hans svärmor) för att hämta en byrå hon ropat in på auktion till oss. Och när han kom hem organiserade vi in den i sovrummet och jag satte igång att piffa ytterligare lite till... Och medan han varit borta hade jag en Anna Bookdag då jag läste skvaller, tittade på tv-program och lyssnade på låtar. Med avbrott för att städa och plocka undan.

Idag sken solen och vi har varit ute en långrunda med jyckarna och vi har suttit trädgården och rökt cigarr och jag gömde frolic åt jyckarna och min man har grillat kamben.

Inga kommentarer: