måndag, mars 20, 2017

Vårdagjämning (20/100)

Idag är det vårdagjämning vilket betyder att våren officiellt är här. Väl...? Jag tänker i alla fall låtsas att det är vår på riktigt, trots att det snöade igår när jag gick och la mig...

Jag beställde nya påslakan igår. Från HM Home. Grå. Väntar ivrigt på att de ska komma. Det är mycket grått just nu. Funderar på grå tapeter till hallen. Eventuellt grågröna. Inte det lättaste att hitta ska jag säga... Vill ju inte att de ska vara deprimerande. Vilket många är...

Inatt sov jag dåligt igen. Som jag verkar göra mest hela tiden just nu. Börjar bli trött på det. Ser fram emot att få sova en hel natt. Ser fram emot att få vara ledig ett par dagar. .Så himla skönt att våren faktiskt är full av lediga dagar. Nästa vecka åker vi till London, sen är det påsk och första maj och semester och kristi himmelfärd och nationaldag och midsommar och sen är det sommar och semester på riktigt.

Jag hade ingen lunch med mig idag, ingen lagad i alla fall. Jag tog en overnight oat istället och det gick precis lika bra.
Oaten
Nu ska vi äta middag. Och titta på tv. Jag vill gå och lägga mig tidigt.

Inga kommentarer: