onsdag, mars 08, 2017

Till klockan fem (8/100)

Inatt fick jag sova. Så jäkla skönt att bara behöva trängas med min man! Okej, lite saknade jag Dylan, men det var så skönt att ha rena fina lakan och det var så skönt att jag kunde bre ut mig över (nästan) hela sängen.

Jag tog det lugnt i morse, orkade inte stressa, tvättade håret, hoppade av på Centralen, promenerade med en latte genom stan... Jag tog det lugnt på jobbet idag också. Svarade på lite mail, bokade lite fakturor, tog långlunch och åt på Rosegarden med Katta och Becka...
Dagens lunch var tydligen väldigt... eh... brun...
På väg tillbaka till jobbet tänkte jag shoppa lite, men tappade inspirationen så det blev inget. Men när jag väl var tillbaka på jobbet fick jag feeling och jobbade till fem. Inte speciellt effektivt, men ändå...

Efter jobbet gick jag genom stan och kollade i affärer och tog bussen hem klockan sex. Jag förväntade mig att bli mött av glada jyckar, men Dylan såg inte ens att jag var hemma. Han var fullt upptagen med att jaga Jack... Men min man gav mig ett glas vin och medan jag satt i soffan och deppade över att Dylan inte gav mig någon kärlek, lagade han kycklingfrikadeller i kokosmjölk. Min man alltså...

Och sen såg vi The Walking Dead och Homeland. Nu ser vi Modern Family, snart måste vi slita oss och gå och lägga oss...

I morgon är det torsdag.

Inga kommentarer: