söndag, mars 05, 2017

Söndag (5/100)

Idag lät Dylan oss sova ända till sex... Min man stängde in honom i köket och Dixie i vardagsrummet. Vi somnade om. Och sov till åtta då jag körde upp min man för att göra scones. Och efter frukosten tittade vi på Modern Family tills det var dags att göra något vettigt. Då åkte vi till Reform Furniture för att leta byrå och hittade en eventuell byrå plus en himla massa annat vi inte behövde. Men vi köpte inget. Jag hade ju glömt att mäta hur stor byrå vi behöver. Så när jag gjort det får vi åka dit igen.
Fina scones

Man blir lite gladare när man dricker smoothie ur finglas

Sen åkte vi till Emporia. För att köpa utställningshalsbandsingredienser på Panduro och för att kolla på skor till mig. Hittade ett par skor som verkade sköna och fina men kunde inte bestämma mig för om jag skulle ha rosa eller grå. Så jag får tänka lite till...

Och efter Emporia åkte vi till djuraffären där de faktiskt hade ett sånt halsband vi ville ha till Dylans utställningar, men det kostade 400 och det är lite väl dyrt... Får kolla på nästa utställning om de har. Tills dess tillverkar vi ett eget.

Sen vi kom hem har jag inte gjort så mycket; ätit lussekatter, målat läpparna, druckit vin, funderat på möbler och inredning, ätit chips, löst söndagskrysset...

Igår tog jag ett bad. Ett bad som var varmt och skönt och slappnade av mina axlar. Och sen åt vi Wallenbergare och såg Daddy's Home. Den var inte så bra...
Wallenbergarna
Min man står i köket och lagar rullader, jag funderar på om jag ska springa med Dylan i morgon. Förmodligen inte eftersom det är måndag...

Inga kommentarer: