söndag, mars 19, 2017

På hundutställning (19/100)

Klockan ringde halv sex i morse och jag är verkligen inte skapt för att stiga upp så tidigt. Tur då att det var min man som steg upp först så jag hann vänja mig lite vid tanken...

I alla fall steg jag upp till slut och duschade och gjorde mig respektabel och slängde i mig lite overnight oat (vilken grej!) och sen slängde vi in Dylan i bilen och körde iväg. Första stoppet var Centralen där vi skulle köpa latte och ta ut pengar och precis när vi var på väg ut ur bilen upptäckte min man att han glömt plånboken hemma. Så jag fick gå in och handla och han körde hem och hämtade sin plånbok.

Vi var ändå framme i god tid på Malmö Mässan där dagens hundutställning ägde rum. Min man bar stolen och ryggsäcken och jag hade fullt sjå med att hålla reda på Dylan som ville hälsa på allt och alla. Men vi lyckades ta oss in och hittade till slut vår ring där vi tog plats bredvid Dylans brorsa Denzel.
Dylan var på g, som vanligt, och gick runt och nätverkade och charmade folk som stod och tittade och var överallt samtidigt, tills hans handler för dagen, Jessica tog över. Då blev han alldeles lugn och fokuserad, för att vara Dylan alltså...
Det gick bra för Dylan idag också. Tvåa av tre i sin klass och fin kritik, även om domaren för dagen tyckte att det var fel på hans pigment... Vilket det ju inte är eftersom han är levernos. Jessica skulle prata med dem om det, men vi hann gå hem innan så vi vet inte hur det gick...
När vi tittat på alla ridgebackar och sett släktingarna vinna, gick vi runt och tittade i alla stånden och Dylan fortsatte sitt nätverkande. Och sen var vi helt slut alla tre och packade ihop våra grejor och åkte till Ikea för att köpa burkar till våra overnight oats.

När vi kom hem var jag trött. Jättetrött. Jag gick upp och la mig på sängen och åt en bulle och drack en kopp kaffe, såg ett avsnitt av The Affair och somnade. Och vaknade kvart i fyra och fortsatte att se The Affair och blev galet hungrig och messade till min man som dukade fram lite förtugg. Så medan min man gick ut med jyckarna och började på maten, satt jag i soffan och åt ost och salami och tittade på The Affair.
Nu har vi ätit biff och klyftisar, jyckarna har ätit märgben, min man och jag har sett Homeland och nu blir det ett avsnitt, eller två, Modern Family och jyckarna sover sött. Snart går vi och lägger oss. Snacka om att jag kommer att sova sött inatt...

Inga kommentarer: