torsdag, mars 09, 2017

Med papiljotter i håret (9/100)

Idag är det exakt 7 månader till min födelsedag. Och inatt sov jag med papiljotter i håret. Eller "hair rollers" som det heter nuförtiden. Jag tycker papiljotter är ett mycket härligare ord, så jag tänker använda det i fortsättningen. I alla fall, papiljotterna; vilken grej! Vi gick och la oss ganska sent igår eftersom jag somnade i soffan när min man var ute med jyckarna, men ändå pallade jag stå och rulla upp håret på papiljotter. Jag trodde ju att de skulle trilla av under natten eftersom jag inte ligger stilla när jag sover, men de satt fortfarande fast när jag steg upp i morse. Och så jäkla snygg frisyr jag hade när jag tagit av dem! Jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig, men håret var ungefär som när det är finfönat efter ett frisörbesök. Lätt att jag kommer att göra om detta alltså!

Jag har haft Dylan med mig på jobbet idag och på lunchen köpte vi sushi och efter jobbet mötte vi min man och Dixie och åkte till CityGross och fyndade rostas, ryggbiff och märgben. Rostas och ryggbiff till min man och mig, märgben till jyckarnas fredagsmys. Egentligen sa matkassen att vi ska ha lax till middag, men eftersom jag hade sushi till lunch blir det ryggbiff, rösti och färdigbea.
Igår beställde jag två krokier och nu känner jag mig av någon anledning mycket vuxen. Jag har plötsligt fått dille på att dekorera väggarna och har köpt på mig både det ena och det andra och har ett par som står i kö till att bli köpta... Nu ska vi bara se till att få upp alla mina inköp på väggarna också...

I morgon är det fredag. I morgon ska jag till tandläkaren och laga den där tanden jag bet av för drygt ett halvår sen... I morgon ska jag jobba hemifrån. I morgon är det fredag.

Och nu är maten klar och framdukad och naturligtvis kräks Dixie på mattan...

Inga kommentarer: