lördag, mars 04, 2017

Lördag (4/100)

I morse väckte han oss kvart över fem! Vad är det för fel på honom? Varför kan han inte vara som våra andra hundar och sova till åtminstone sju??? Han vägrade att somna om så min man gick ner och stängde in honom i köket. Dixie fick lägga sig i soffan. Vi somnade om och sov ända till halv nio! Och jag längtar så efter att Dixies löp är över så att hon och Dylan kan tillbringa nätterna tillsammans i köket igen. Just nu har jag så ont i axlarna att det känns som om det aldrig ska gå över. Mest är det för att jag inte får ha mitt täcke ifred om nätterna. Känns det som i alla fall...
Täcktjuven
Dylan och jag är ensamma hemma. Min man och Dixie är och tittar på badrum till mig (hoppas jag...) och sen ska de handla till helgens middagar. Och när de kommer hem vill jag ta ett långt och varmt bad. Så jag håller tummarna att varmvattnet samarbetar idag...

Just nu sitter jag i soffan och dricker treo och funderar på om jag kanske ska ta och vattna blommorna? Eller dammsuga? Eller så struntar jag i det och bara kollar Big Love...

Igår såg vi en film efter vi sett Nashville. Whiskey Tango Foxtrot, den var faktiskt bra. Och jag lyckades hålla mig vaken filmen genom, fredagskvällen till trots... Och när vi gått och lagt oss såg vi första avsnittet av Modern Family. Sist av alla på bollen... Vi har försökt flera gånger innan, men inte fastnat, men nu efter två avsnitt kan vi knappt slita oss. Och största anledningen till att jag var beredd att ge det ännu ett försök är Sofía Vergara...

Ikväll äter vi Wallenbergare och i morgon blir det rullader. Eller så gör vi tvärtom? Kvittar mig för jag älskar båda.

Jag längtar förresten väldigt mycket till sommaren nu. Eller åtminstone till våren. Jag vill att det ska vara varmt och torrt och sol och färg och jag vill åka ut och fotografera. Träd och blommor och hästar och kossor och annat som kommer i min väg...
Denna blommar om! Inget blommar någonsin om hos oss! Hos oss dör blommor på grund av vanskötsel...

Inga kommentarer: