onsdag, mars 15, 2017

Jag sprang (15/100)

Min man åkte till Stockholm tidigt, tidigt i morse och jag har jobbat hemifrån. Jyckarna har inte gjort mycket väsen av sig idag, Dylan är trött från igår och Dixie är bara trött ändå.
Istället för att gå en morgonrunda med Dylan, testade jag att springa med honom. Det gick bra. Över förväntan faktiskt. Visst stannade han ca 10 gånger för att kissa och visst bråkade han lite, men överlag gick det bra. Överlag hade han alla tassar i marken och sprang fint bredvid mig. Det gick inte så fort, men det var nog mest mitt fel... Vi får fortsätta öva. Båda två...
Dixie fick en vanlig runda, jag glömde äta frukost och åt vitlöksbröd till "brunch" istället. Nyttigt värre.
Klockan tre orkade jag inte jobba längre, då gick vi ut en sväng i trädgården, sen blev jag trött och la mig i soffan och slumrade en stund. Jag åt tråkig mikromat till middag och sköljde ner den med ett glas vin. Min man är hemma igen, vi snacksar och tittar på Modern Family. Vi borde gå och lägga oss...

Inga kommentarer: